maandag 16 april 2012

Lezing 29 april 11.00 - 13.00 uur bij 'de Spirituele Ring' in atelier IJmuiden

Lezing 'de glimlach in mijn achterhoofd - de Liefde leven'

Al eerder was ik in het atelier van Marleen van den Bergh om over mijn vorige boek te praten 'de dood legt Liefde bloot'. Dat was een mooie ontmoeting, een echte ont-moeting. We hoefden niks en alles wat zich voordeed moest. Ik verheug me weer.

Dit is wat Janny ter Meer in de nieuwsbrief van de Spirituele Ring als uitnodiging voor 29 april schreef:

Op 29 maart jl. werd het boek ten doop gehouden in De Nieuwe Liefde, het prachtige pand dat Huub Oosterhuis in Amsterdam heeft ingericht voor studie, bezinning en debat. Er was geen betere plek denkbaar, omdat Marijtje zelf een nieuwe liefde in haar leven heeft gevonden.

Wat mij trof in haar lezing is hoe vanzelfsprekend het Eeuwige, het Onbenoembare, in haar leven van alledag aanwezig is. Ze beschrijft gewone ontmoetingen die bijzonder worden, zoals het gesprek met een visagist in de Bijenkorf, die vraagt waardoor ze er zo mooi uitziet. Dat is de liefde, antwoordt Marijtje, de liefde van de grote liefde, mijn man, die twee jaar geleden is overleden. Hij heeft hetzelfde contact met zijn oma, die ook dood is, en daarna lijkt het alsof ze elkaar al jaren kennen.


Marijtje vertelt over de ontmoeting met een roodborstje, met een stel koeien in de wei, de botsing met een fietser in de duinen, de gedwongen rust daardoor: mijmerend, schilderend, peinzend gaat ze in op de grote vragen van het leven. Het resultaat is een prachtig boek: schoon, goed en waar door zowel inhoud als vorm.

Op zondag 29 april krijg je de gelegenheid kennis te maken met Marijtje en haar boek.

Zie voor meer informatie de website van de Spirituele ring: www.spirituelering@eu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten